Aktiviti Sepanjang Minggu Lepas

by - November 13, 2009

Assalamualaikum dan salam ukhuwwah semua,

Lamanya tak mengukir sesuatu di sini, berkongsi cerita dek dihambat masa, seolah-olah masa terlalu pendek buat kita tatkala dalam kesibukan, tapi andai diri lapang tanpa sebarang kerja atau dihambat kesibukan terasa lamanya masa.. Tapi awass!!! jangan kita terlena di ulit masa dan mimpi panjang tanpa sebarang manfaat.

Alhamdulillah hari ni, ada sedikit ketenangan dan juga diberi kesihatan oleh Rabbul Izzati untuk mencoretkan sesuatu di sini.. Sepanjang minggu lepas terlalu sibuk dengan urusan sekolah dan juga masalah kesihatan yang kurang memuaskan..
walaupun Red Warriors kalah tapi terima lah dengan reda, jangan menunjukkan akhlak yang kurang baik.. nah!! bukankan itu menjatuhkan imej warga cik siti wan kembang?? kerana nila setitik rosak susu sebelanga..... tinggalkan aje isu tersebut tapi natijahnya ramai yang sudah maklum... siapa yang binasa???

Minggu lepas, dua hari berturut2 ( 9 & 10 / NOV) Sarah terlibat dengan KEM LITERASI AL-QURAN, anjuran PPD Kuala Krai..Di adakan di SK PAHI, khusus untuk meningkatkan lagi bacaan Iqra di kalangan Murid2 Kohort 2005 dan 2006 yang lemah dalam bacaan dan masih tidak menguasai bacaan Al-Quraan. Kem ini untuk murid tahun 5 dan 4, emmm dan melibatkan dalam dalam 20 buah sekolah(kalau tak silap) dan setiap sekolah menghantar 15 orang murid.
Target utama adalah murid yang masih lagi membaca Iqra 1-3 dapat melepasi sekurang2nya Iqra 4 dan boleh membaca Al-Quran..
So.. Ustaz/Ustazah j-QAF yang terlibat menjadi fasilitator bermula 8 pagi -4 petang... dan pastinya kepuasan dicapai tatkala melihat hasilnya ada murid yang mampu mencapai objektif dalam masa 2 hari.. Harapannya agar murid2 ini sentiasa membaca bersama ibubapa di rumah dan jangan hanya mengharapkan di waktu persekolahan sahaja..

Hari Rabu ( 11 Nov) menyiapkan e-pelaporan yang perlu dihantar ke PPD.. lantaran kesihatan diri yang kurang memuaskan sebelum ni, memang tak mengambil peluang untuk mengisinya.. Tetapi hari ni, kena gagahkan juga diri, sebab dah langkau deadline.. tapi kami diberi kelonggaran kerana terlibat dengan KEM.. alhamdulillah akhirnya siap juga.. serahan kepada Ust Lokamn utk tindakan selanjutnya.

Hari Khamist ( 12 Nov) ke SMK TanaH Merah 1 untuk sesi taklimat pengurusan buku teks dan anugerah BOSS cemerlang peringkat negeri kelantan., Tahniah kepada yang berjaya. Petangnya ke HPRZ 2 untuk melawat adik(izzat) alhamdulillah sudah berpindah ke wad biasa. cuma utk pengesahan dari Pakar Bedah saje,, dah confirm ok, bolehlah kembali ke rumah. Selama hampir sebulan mak berada di hospital .. Semoga lepas ni lebih baik dari semalam. :)

oklah... nak coret apa lagi?? banyak sebenarnya tapi tak tercoret... nantilah ya

You May Also Like

2 comments

  1. Salam ziarah. Blog anda sgt menarik. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Buat MOU, OK? Thanks.

    Zuki (zukidin.blogspot.com)

    ReplyDelete
  2. Syukran sudi ziarah dan komen membina.. Insya Allah boleh aje.. nanti saya ziarah blog saudara

    ReplyDelete