Jurnal 4 : bersama SIFU

by - February 01, 2009

Sifuku dan hasil seni ku...

Inilah diriku bersama kak zati , sifuku yang telah lama ku ikuti webnya , Walaupun hamil trimister terakhir dan hanya menunggu saat melahirkan babynya, dia tetap lincah dan lasak . Alhamdulillah niat yang lama terpendam untuk bertemunya selama ni akhirnya tertunai melalui perjalanan kemi ke PEKAN. Pastinya inilah tujuan utamaku, memcari ilmu tentang cupcake, satu cabang ilmu tentang bakery yang menjadi kegemaranku.

Antara hasil hiasan fondant icing di atas cup cake, memerlukan satu kesabaran dan kreativiti yang tinggi, hasil tunjuk ajar dan panduan dari sifu yang sabar dengan karenahku dan iklan bersama Insyirah, antara dugaan yang dihadapi di dalam kelasku.
Touch Up menggunakan buttercream dan Blossonm rose antara yang sukar utk ku buat, banyak cubaan yang dibuat di atas board sebelum di apply ke atas cup cake... sabar sabar sabar.....
Elmo yang menjadi kesukaan ku... he he dulu kan masa kecil2 suka sangat nonton sesame street..
Semua hasil ku, 25 biji cup cake and 25 skill, 2 biji lagi dalam packaging lain, tak muat dalam kotak ni.
aku tidak akan berhenti di sini, he he,saing-saing hok dok kelate, kalu serra nak make cup cake bulehlah tepoh dengan ambo deh, nanti ambo akan wujudkan blog khas untuk cup cake, tunggu~!!!!Inilah kepuasan untuk ku, dan aku berterima kasih pada kekasih hati, baba kerana sanggup drive ke PEKAN dan sanggup menjaga dan mengasuh Insyirah sepanjanng seharian aku bersama kak zati mengikuti kelas cup cake ini.
To kak zati. syukran jazilan kathira dan tiada kalam yang mampu diungkapkan lagi...






You May Also Like

0 comments