Jurnal Perjalanan 2

by - January 30, 2009

Gelagat Baby Insyirah

Well, ini kisah my baby Insyirah, Alhamdulillah sepanjang perjalanan anak ini tidak meragam, mulanya agak risau juga, sebab sebelum ni tak pernah travelling jauh2 dengan baby, he he, dulu -dulu berdua aje :), sebelum perjalanan, macam2 fikir, (if insyirah bosan dalam keta camne ya? , kalau nangis aje, camne nak buat?)(kalau sakit perut? dah lah tempat orang?)(kalau dia tak selesa macamana?)
Maklumlah perjalanan panjang, baby ku ini, paling jauh pun ke KB aje,rasanya lah, tak pernah lagi keluar dari Kelantan sejak delivered kan Insyirah, . Ok lah, jom skodem apa Insyirah buat


Masa On da way, dalam keta ni, dah mengantuk matanya... haa.. mamanya pula, tak nak lepaskan peluang, SNAP !! emmmmmmmmmm akhirnya my baby lena di buai mimpi, diulit , keletihan dirimu...



Ini masa berhenti kat masjid Jamek, sambil2 tunggu baba Solat, pastu giliran mama, dah kenyang makan masa ni. tgk tu... (haa gambar yg sama lak .. huhu takpelah yer)

Ternampak si kucing "meow. meow, > Itu pula masa mamam. !! bekal dari my mom.. he dah lewat petang baru nak makan,

Termenung ingatkan Kampung halaman ke?




Yang ni dalam perjalanan pulang, dah boring sangat2, rupanya ubat yang memang di bawa walau ke mana-mana, Kamus Bergambar yang semakin menipis di ulang baca setiap saat dan masa. rasanya 2 3 hari lagi kena beli Kamus Baru ni, Kena cari buku yang hardcover, tahan lasak kan?
Ralitnya anak mama menelaah kamus tu... , Insya Allah besar esok, jadikan budaya membaca amalan harian ya sayang??
Mamahusna cakap: Anak adalah permata hati, cahaya kehidupan setiap pasangan> Sabda Rasulullah Saw : "Setiap anak dilahirkan dalam keadaan Fitrah, maka kedua ibu bapanya lah yang akan mencorakkan sama ada YAHUDI, MAJUSI atau NASRANI."

You May Also Like

0 comments