Khasiat Vitamin E

by - June 05, 2012


Kepentingan Vitamin E?

siapa yang tidak pernah  dengar Vitamin E? tentunya kita tahu vitamin E terkenal dengan khasiat-khasiatnya. Antara khasiat vitamin E 
  1.  Vitamin E terkenal sebagai anti penuaan dan antioksida. 
  2. dikenali sebagai vitamin awet muda kerana vitamin E dikatakan membantu melambatkan proses penuaan
  3. Vitamin E amat sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi, kerana ia membantu mengelakkan anemia terhadap bayi.Anemia bermakna kekurangan oksigen yang dibawa oleh darah akibat kekurangan sel darah merah. Ia amat bahaya kepada bayi yang sedang dalam proses membesar.
  4. vitamin e amat diperlukan oleh ibu-ibu lepas bersalin untuk menjaga kesihatan otot dalam proses menurunkan berat badan. Ini kerana otot yang sihat akan memudahkan pembakaran  lemak secara efektik. 
  5. Vitamin E juga baik untuk ibu-ibu yang mengalami bengkak susu atau clog duct. dijadikan sebagai first aid. vitamin e dapat mengurangkan bengkak dan inflamasi.
  6. Pengambilan vitamin E dikatakan dapat membantu kesihatan prostat*, Membantu mengekalkan tekanan darah* , membantu menurunkan trigliceride, serta membantu mendapatkan kulit yang cantik dan muda*. 
  7. Vitamin E juga amat sesuai untuk orang lelaki, khususnya dalam meningkatkan tahap kesuburan lelaki. 
sebab itu Vitamin E dikatakan sebagai vitamin cinta, kerana ia mampu mengeratkan kasih sayang antara suami isteri. 

Memandangkan Jun adalah bulan istimewa untuk kaum bapa, apakata para isteri hadiahkan pada suami tersayang sebotol vitamin E ? 


jangan lupa mendapatkan Vitamin E pada harga yang istimewa .
hubungi saya untuk mendapatkan vitamin ini 
email : mamahusnashoppe@gmail.com
sms : 0139561249




You May Also Like

0 comments