GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

by - May 15, 2009


Assalamualaikum dan salam Kasih Sayang Semua...


Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Lagu & Lirik : Hashim Ahmad



Selamat Hari Guru diucapkan pada semua warga pendidik seluruh Malaysia.. Dedikasi ini juga ku untaian kan juga buat guru-guruku dari sekolah rendah( SKGM), antaranya Sir Z, Cikgu Rozita, Cg Aris, Cg Farid, ( entah di mana kalian semua?) andai masa dapat diputarkan, keseronokan pada ku bersama teman dan rakan menimba ilmu dengan kalian, walaupun kalian ada yang garang :)

Buat Insan guru ku, ustaz/ustazah di SMU(A) SYamsul Maarif... Syukran ala kullu ilmun wal Maklumat.... dan juga jasa kalian tetap ku kenang sampai bila-bila...

Pensyarah-pensyarahku tika dan saat aku melangkahkan kaki Ke UM Nilam Puri dan UM KL (kalau nak disenaraikan.. em ramai) utk lebih adil semua sekali ... kalian banyak membuka minda dan berkongsi ilmu tanpa mengenal dan memilih siapa anak murid mu..... Hanya Allah yang dapat membalas Jasa kalian semua...

Pensyarah2 ku di MPSM tika dan saat aku menjejakkan kaki untuk mengikuti kursus KPLI -jqaf 2005... pastinya Syukran jazilan kathira.. JAzakallahu ..



dan kepada sahabat-sahabatku yang bergelar guru : SELAMAT HARI GURU ku ucapkan buat semua.
Semoga kita ikhlas dan tetap ikhlas dan sentiasa ikhlas dalam menyampaikan ilmu pada anak bangsa.. Semoga Kita tetap diredhai dan dirahmati Allah dalam tugas dan bidang telah kita ceburkan diri.
Kerana kita adalah : Pembina Negara Bangsa,

Terima lah kad yang indah untuk kalian ..
Sila am bil kad ini dan tepek di blog kalian ya..







You May Also Like

0 comments